• kontrola promocji

Oferta

  1. Tajemniczy Klient (Mystery Shopper) – kontrola ta polega na badaniu, uwzględniającym perspektywę Klienta. Nasz kontroler udając Klienta odwiedza placówkę handlową lub usługową i stara się uzyskać jak najwięcej przydatnych informacji, mogących ocenić kompetencje i standardy pracy sprzedawcy, kasjera, urzędnika, Biura Obsługi Klienta, lub też hostessy promującej daną markę. Wynikiem takiej kontroli jest raport, sporządzony według ustalonego wcześniej ze zleceniodawcą wzoru, uwzględniający założenia danej akcji. Dysponujemy doświadczeniem pozwalającym nam pomóc zleceniodawcy w przygotowaniu założeń akcji i samego raportu. Dzięki temu uzyskujemy informacje o stopniu realizacji oczekiwanych procedur.

Poprzez obserwację, rozmowę, zapisy raportowe oraz dokumentację fotograficzną uzyskujemy informację na temat:

  • stopnia realizacji założonych procedur,
  • obecności i stopniu zaangażowania pracownika,
  • dbania o wygląd i kulturę osobistą pracownika,
  • poziomu wiedzy merytorycznej osoby kontrolowanej,

W niektórych przypadkach (np. kontrole pracy Hostess w placówkach handlowych) Tajemniczy Klient może także wykonywać elementy badania półki (zatowarowanie, ceny, ekspozycja dodatkowa).

  1. Badania półki (Retail Audit) – jest to rodzaj badań marketingowych, które są prowadzone w celu  systematycznego monitorowania punktów sprzedażowych. Umożliwia to ustalenie poziomu dystrybucji oraz dbałości o stan zatowarowanie przez Przedstawicieli Handlowych. Badanie miejsc sprzedaży ma na celu określenie potencjału sklepu poprzez monitoring cen, ekspozycji, akcji promocyjnych. Badania miejsc sprzedaży realizuje się cyklicznie (m.in product test, store check, promotion check itp.)

Poprzez obserwację, zapisy raportowe oraz dokumentację fotograficzną uzyskujemy informację o:

  • obecności i sposobie umiejscowienia produktów na półce i dodatkowej ekspozycji,
  • wielkości ekspozycji i proporcjach do marek konkurencyjnych,
  • wysokości cen produktów w porównaniu z cenami konkurencji,
  • poziomie zapasów,
  • realizacji standardów,
  • realizacji założeń promocyjnych i ekspozycji promocyjnych materiałów.

Tego rodzaju badanie z reguły przeprowadza jeden kontroler (sporadycznie dwóch), który w zależności od ilości zaplanowanych placówek wykonuje kilku – kilkunasto dniowy objazd, dzięki czemu wyniki są jednorodne i maksymalnie obiektywne, eliminując w ten sposób błędy interpretacyjne. Całość takiej kontroli, poza raportem, sporządzonym według założeń akcji, obrazuje także bogata dokumentacja fotograficzna. Dzięki tego typu badaniom możliwe jest ustalenie poziomu dostępności produktów w porównaniu do konkurencji. Retail Audit pozwala skontrolować poziom realizacji strategicznych celów firmy w odniesieniu do pracowników, czy też dla konkretnej marki produktów. Pozwala także na skuteczne zaplanowanie budżetu i ma istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji, mogących pomóc w umocnieniu pozycji na rynku.